Nedan hittar ni allmän information om service som vi erbjuder på hotellet

Adapter

Behöver du adapter för elektrisk utrustning? Kontakta receptionen på anknytning 9.

Bagagerummet, som ligger mittemot receptionen, står till ditt förfogande under hela din vistelse.

Bastu och relax ingår i din vistelse och finns på bottenplan. För mer information, kontakta receptionen på anknytning 9.

Som gäst hos oss får du gratis tillgång till PressReader med över 5000 digitala tidningar när du är inloggad på vårt Wi-Fi och använder PressReader-appen. Säg till i receptionen om du behöver hjälp. 

Som gäst hos oss är du varmt välkommen att träna i vårt välutrustade gym på 150 kvm utan extra kostnad. Här hittar du 11 moderna konditionsmaskiner och 15 styrkemaskiner från TechnoGym, samt hantlar för dig som föredrar fri viktträning. Gymmet ligger på entréplan – fråga gärna i receptionen om du vill veta mer.

Early Bird-frukost kl 03.30-04.30
Har du ett tidigt flyg att passa? Inga problem! Från klockan 03.30 står vår kalla Early Bird-frukost redo, så du hinner få en kopp kaffe och lite energi i dig innan dagen tar fart.

Frukost kl 04.30-09.30 (lör-sön kl 04.30-10.00)
Vår fantastiska frukostbuffé, som består av både varmt och kallt, är verkligen gjord med kärlek och passion – in i minsta detalj! Njut av vår hemgjorda granola eller vår grönkålsshot, fullproppad av energi och vitaminer.
En riktigt bra start på dagen!

Röda dagar, under sommaren och runt jul och nyår har frukosten avvikande öppettider. 

I hotellshopen hittar du det mesta du kan ha glömt att packa – allt från godis och cerat till rakhyvlar, tamponger, skjortor och slipsar.

 

Lobbybaren, som ligger i anslutning till receptionen, erbjuder goda sallader, snacks och kalla drycker – perfekt att ta med upp på rummet!

Behöver du balsam, badsalt, syetui, skohorn, nagelfil, kam, bomullstops, plåster eller något annat? Kontakta receptionen på anknytning 9 så hjälper vi dig.

Ingen kan göra allt men alla kan göra något! Läs mer om vårt hållbarhetsarbete här

Vi har tio olika konferens- och mötesrum för upp till 150 personer. För mer info om priser och tillgänglighet, kontakta receptionen på anknytning 9.

På vårt hotell finns en gedigen konstsamling av flera kända konstnärer, varav de flesta är skandinaviska. Vi är förstås väldigt stolta och pratar gärna om de verk vi har i lokalerna. Fråga någon av våra medarbetare om du vill veta mer.

Receptionen hjälper gärna till.

Vårt hotell är helt kontantfritt. Vi accepterar Mastercard, Diners, Visa och American Express. För mer information, prata med oss i receptionen.

Nödutgångar är markerade med gröna skyltar. På insidan av din rumsdörr finns en karta och beskrivning över varje våningsplan och var de närmaste nödutgångarna är belägna.

Vår parkering står fritt till förfogande under din vistelse hos oss, men glöm inte att skriva upp bilens registreringsnummer i receptionen.


Nio av våra parkeringsplatser är laddningsstationer för elbilar. Även dessa nyttjar du gratis som gäst hos oss.

 

Behöver du parkera en längre tid? Du lämnar tryggt din nyckel och bil hos oss så tar vi hand om båda medan du är bortrest. Vi har flera mycket prisvärda upplägg beroende på ditt behov.

 

Prata med receptionen för mer information.

Frukost
Läs mer under rubriken ”Frukost”.

 

Bistromeny kl 17.00-22.00
En, två eller tre rätter? Vår bistromeny gör det sannerligen svårt att välja. Maten är vällagad, smakrik och alltid med våra fantastiska kockars egen lilla twist. Mat ska vara en njutningsfull del av livet och för oss på Landvetter Airport Hotel står råvaror och smaker alltid i fokus. Se hela menyn här.

Vi erbjuder room service alla dagar kl 18.00–22.00. Slå anknytning 591.

Pris 45 kr tillkommer för tjänsten.

Självklart kan du själva ta med dig mat från restaurangen upp till rummet. För det tillkommer ingen extra kostnad.

Alla våra rum är rökfria. Om du inte vill gå ut finns ett rökrum på varje våning.

I vår reception finns safebox för förvaring av värdesaker.

Vi har ett adresserat brandlarm över hela hotellet och ber dig lokalisera närmaste nödutgång på utrymningsplanen på insidan av din rumsdörr. Om brandlarmet går och om du måste lämna rummet bör du ta med dig ditt nyckelkort.

 

I vårt receptionsområde finns en defibrillator.

 

För att nå polis, ambulans eller brandkår slå 0112 på din rumstelefon.

Visste du att det bara är 200 meter från hotellet till avgångshallen? Ta gärna en kort promenad för lite frisk luft innan eller efter flygresan. Om du inte vill gå, eller om vädret inte tillåter det, ordnar vi transport utan problem – säg bara till i receptionen.

 

Om du anländer till Göteborg Landvetter Airport och ska övernatta hos oss, kan du enkelt ringa så hämtar vi dig. Vi erbjuder kostnadsfri transferservice med upphämtning utanför terminalen dygnet runt. Kontakta oss på 031 97 75 50 och välj Shuttle service så når du vår förare direkt.

I trapphusen på våning 2 och 3 finns skoputsningsmaskin. Önskar du ytterligare skoputsartiklar? Kontakta receptionen (anknytning 9) så hjälper vi dig.

Varje rum är utrustat med strykjärn och strykbräda.

Receptionen hjälper gärna till med taxi och biluthyrning.

Utgående samtal: slå 0 Receptionen: slå 9 Ringa till hotellrum: slå rumsnumret Utlandssamtal:
  1. 1. Lyft luren, invänta ton
  2. 2. Slå 0, invänta ton
  3. 3. Slå 00, landsnumret + telefonnumret

Radion på rummen går även att använda för att spela musik via bluetooth från din telefon.

 

TV-kanaler
SVT1
SVT2
TV4
Sjuan
TV12
History Channel
History Channel 2
BBC World News
France 24
SVT24/Barnkanalen
Kunskapskanalen
MTV
NRK1
NRK2
DR1
DR2
YLE TV1
YLE TV2 

Behöver du hjälp med tvätt av dina kläder? Inga problem – vi löser det. Vi tvättar på natten, så kläderna måste lämnas in före kl 23.00 så får du dem dagen efter. Observera att vi inte kan utföra kemtvätt och att det finns viss begränsning gällande antal plagg.

Kontakta receptionen på anknytning 9 för mer information.

Wi-Fi är gratis för alla våra gäster via nätverket Landvetter Hotel_Guest. Det krävs inget lösenord för att ansluta. Kontakta receptionen på anknytning 9 om du vill ha hjälp.

Nöjda gäster

Vårt mål är att varje gäst som bor, konfererar eller äter hos oss lämnar hotellet med ett nöjt leende på läpparna. Skulle något ändå inte leva upp till dina förväntningar, hoppas vi att du berättar det för oss – prata gärna med någon av våra medarbetare, så gör vi allt vi kan för att ställa allt till rätta.

"Är du nöjd med din vistelse – tala om det för dina vänner! (… eller Tripadvisor) Är du missnöjd – tala om det för oss!"

Sabina Nilsson

Sabina Nilsson

Hotel Manager